Dag 7 Erfoud – Merzouga – Tinerhir - Reisverslag uit Erfoud, Marokko van Carolien Driest - WaarBenJij.nu Dag 7 Erfoud – Merzouga – Tinerhir - Reisverslag uit Erfoud, Marokko van Carolien Driest - WaarBenJij.nu

Dag 7 Erfoud – Merzouga – Tinerhir

Blijf op de hoogte en volg Carolien

20 Maart 2014 | Marokko, Erfoud

Dag 7 Erfoud – Merzouga – Tinerhir
Het avondeten is me niet best gevallen. Om 01:00 uur ben ik het weer al kwijt, maar dit lag niet aan het eten, maar aan het feit dat ik met een volle maag ben gaan liggen en me hier ook niet aan mijn dieet kan houden. Om 04:00 gaat de telefoon in de woonkamer. We zouden toch om 05:00 gewekt worden? Als ik ook even later de moskee hoor en stemmen op de gang, dan het niet anders dan dat mijn wekker een uur achter moet staan. Hop uit bed dan maar. Even later kom ik erachter dat de hele groep nog op één oor ligt en dat het de Japanners zijn die moeten vertrekken. Zij blijken in een film te figureren die hier in de Sahara wordt gedraaid. Om 05:00 gaat de telefoon opnieuw en ook de moskee.
We vertrekken met 6 jeeps om de zonsopgang mee te maken in de zandduinen bij Merzouga en kunnen een eindje wandelen of een ritje maken op een dromedaris. Natuurlijk worden we vele malen aangeklampt door de bedoeïenen die hun handeltje aan ons willen slijten. Terug in het hotel staat het ontbijt op ons te wachten en tegen tienen verlaten we Erfoud richting Tinerhir. We gaan lunchen bij een lokale familie die een restaurantje wilt beginnen, maar daarvoor nog niet helemaal is uitgerust gezien aan onder andere de bonte verzameling borden waar we uit moeten eten. We krijgen heerlijke kalkoenen spiesen van de BBQ en twee stoofpotten met allerlei smakelijk bereide groeten. Cola of water schenken we zelf in uit de grote 2 literflessen die oo tafel stonden. Daarna trakteert de familie ons nog op een muzikale afsluiting.
We gaan verder voor de laatste stop in de Todra kloof. Een prachtige rit geeft ons een goede indruk van dit stuk van Marokko.
Nu maar eens eerst het zand van vanochtend van tussen mijn tenen gaan spoelen. Morgen gaar de tocht weer verder richting Quarzazate. Wordt vervolgd……

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carolien

Actief sinds 29 Jan. 2014
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 5354

Voorgaande reizen:

14 Maart 2014 - 30 Maart 2014

Marokko 2014

Landen bezocht: