Dag 11: Marrakech - Reisverslag uit Marrakesh, Marokko van Carolien Driest - WaarBenJij.nu Dag 11: Marrakech - Reisverslag uit Marrakesh, Marokko van Carolien Driest - WaarBenJij.nu

Dag 11: Marrakech

Blijf op de hoogte en volg Carolien

24 Maart 2014 | Marokko, Marrakesh

Dag 11 Marrakech
Het was weer geen al te beste nacht. Nadat om 02:00 de muziek uit de bar was gedoofd, begon een uur later een soort afzuiginstallatie te resoneren. De muur trilde ervan en ik kon van het geluid niet meer slapen. Ook de WC van de bovenburen stroomde via een buis door mijn kamer, waarna de wastafel ook nog eens “blub, blub”zei. Bij alle narigheid zeiden we telkens, acht het is maar voor een nachtje, maar hier slapen we er 2, dus toch maar even een andere kamer gergeld.
We hebben vandaag maar een halve dag excursie.. De bus brengt ons naar de Saadische tomben, een prachtig mausoleum waar de Saadische koningen liggen begraven. Het complex dateerd uit de 16e eeuw, maar is pas in 1917 “herontdekt”. We wandelen verder en bezoeken het El;Bahia Paleis. Het mooie gebouw met de beschilderde cederhouten plafonds en de mozaïekvloeren is prachtig. Hier woonde in de 19e eeuw Bou Ahmed met zijn 4 echtgenotes en 24 bijvrouwen. Na een koffiepauze ergens op een dakterras gaan we terug naar het hotel voor de lunch. Vanmiddag zijn we vrij. Het drukke centrum ligt toch wel een uur lopen van het hotel vandaan. Na zo’n slechte nacht zie ik dat niet meer zitten en besluiten lekker in het hotel te blijven. Arthur ligt lekker te bakken in de zon bij het zwembad en ik zit een eindje verder in de schaduw te typen.
De vakantie zit er bijna op. Morgen gaan we naar Essaouira, aan de Atlantische kust waar we nog 3 vrije dagen hebben. Vrijdagavond vliegen we weer naar huis en hopen zaterdag in de vroege ochtend thuis te zijn.