Dag 10 Quarzazate – Marrakech - Reisverslag uit Marrakesh, Marokko van Carolien Driest - WaarBenJij.nu Dag 10 Quarzazate – Marrakech - Reisverslag uit Marrakesh, Marokko van Carolien Driest - WaarBenJij.nu

Dag 10 Quarzazate – Marrakech

Blijf op de hoogte en volg Carolien

23 Maart 2014 | Marokko, Marrakesh

Dag 10 Quarzazate – Marrakech
Om half 9 zitten we weer in de bus om te vertrekken naar Marrakech. De tocht dwars over de hoogste pas door het Atlas gebergte is werkelijk adembenemend mooi. Onderweg maken we regelmatig een fotostop. Bij een bergdorpje mogen we even een half uurtje over de weekmarkt, nou ja markt? Meer een beetje bermverkoop. Hier heeft de tijd nog stilgestaan, gezien bijvoorbeeld de weegschalen die worden gebruikt om koekjes af te wegen. Trouwens wel lekker in Marokko dat mannen de boodschappen doen. Er is geen vrouw te bekennen. Die doen allemaal de was (in de rivier!!!) of lopen met de geiten of iets dergelijks. Terwijl wij even rondneuzen gaat de gids en de chauffeur weer inkopen doen om straks onze lunchzakjes te vullen. Tot onze verassing mogen we deze buiten in het zonnetje opeten op een terrasje ergens onderweg. Met een vers bakje koffie of mierzoete munt thee laten we ons de lunch smaken. De plakjes Hollandse kaas die we de eerste dagen kregen zijn inmiddels verwisseld voor van die oranje, cheddar- achtige smeltkaas. Iets anders konden ze hier niet te pakken krijgen. Het weer is nog steeds fantastisch. Koele nachten, zodat we lekker slapen en zonnige dagen met aangename temperaturen. Wat is het voorjaar toch een mooie tijd om te reizen. De mimosa is nu op zijn mooist, maar ook de amandelbomen staan in volle bloei. Maar ook later in het jaar zal het hier nog de moeite waard zijn gezien de honderden oleanders die ik onderweg heb gezien, maar nog niet bloeien. Inmiddels zijn we weer aangekomen in Hotel Al Kabir. Hier hebben we de eerste nacht ook geslapen. Het is één van de betere hotels hier in de stad, maar zou voor geen goud willen ruilen met mijn stulpje in Middelburg. Vanavond gaan we met de bus naar een beroemd plein hier in de stad om naar de slangenbezweerders en acrobaten te kijken. Daarna konden we inschrijven voor een diner met de nodige entertainment. Als het alleen een buikdanseres zou zijn hadden we het niet gedaan, maar van horen zeggen is er ook veel acrobatiek bij met paarden en zwaarden enzo. Ik ben benieuwd! Wordt vervolgd……

• 24 Maart 2014 - 00:02

Renate:

Klinkt goed die show! Wel foto's maken hoor!! :) veel plezier nog en tot snel xx

• 24 Maart 2014 - 00:02

Renate: