Dag 8 Tinehir – Quazarzate - Reisverslag uit Erfoud, Marokko van Carolien Driest - WaarBenJij.nu Dag 8 Tinehir – Quazarzate - Reisverslag uit Erfoud, Marokko van Carolien Driest - WaarBenJij.nu

Dag 8 Tinehir – Quazarzate

Blijf op de hoogte en volg Carolien

22 Maart 2014 | Marokko, Erfoud

Dag 8 Tinehir – Quazarzate
Vandaag rijden we de route van de zogenaamde 1000 kasbah’s. Een kasbah is een soort kasteeltje waar vroeger een hele rijke familie woonde of soms zelfs een heel dorp kon huisvesten. De zon staat weer strak aan de blauwe hemel en we kijken onze ogen uit naar de prachtige wijdse landschappen die aan ons voorbijglijden. Wat een ruimte, wat een ongereptheid hier. Natuurlijk gaan we na de lunch een kasah bezoeken en wandelen naar ons hotel in Quarzazate. Daar heeft onze chauffeur alvast de koffers gebracht. We hebben een leuk hotel met wel veel trappen en geen lift, maar het ziet er goed uit. We wachten tot onze koffers op de kamer zijn gebracht en hebben afgesproken in de hal op elkaar te wachten voor de excursie van vanmiddag.Quarzazate is namelijk beroemd door de film industrie. Vele producties zijn hier al gedraaid, zoals Lawrence of Arabia en Jewel at the Nyle. Ik ben de laatste die zijn koffer krijgt en Arthur staat me al op te jutten dat iedereen al beneden is. Bij het afdalen van de trappen horen we onze bus wegrijden. Het zal toch niet zo zijn dat ze ons laten staan? Jawel hoor, weg is de bus! Ik heb het GSM nummer van onze gids Aziz en stuur hem een sms dat hij er 2 is vergeten. We wachten maar af op de stoeprand of er nog iets gaat gebeuren en ja hoor, gelukkig, daar komt de bus weer terug om ons op te pikken. Na een wandeling naar de beroemdste kasbah van de streek gaan we weer terug naar het hotel. We genieten weer van een heerlijk buffet en hebben zelfs een live dans en muziekgroep als dessert.
We verblijven hier 2 nachten. Morgen hebben we officieel een vrije dag, maar de gids heeft nog een optionele excursie voor de liefhebbers: een tocht door het anti atlasgebergte. We besluiten maar mee te gaan, want hier in zo’n stadje midden in een zandbak is ook niet veel te beleven,
Nu weer gauw naar bed, want ook van in een bus zitten wordt je best wel moe. Op Facebook staan weer nieuwe foto’s van de laatste 3 dagen. Het internet blijft een crime hier hoor. Kost heel veel tijd, dus ik houd het kort vandaag. Wordt vervolgd…..